Tapas, túra

Mielőtt megnyitott volna a VOR-falu, azelőtt még volt egy teljes napunk, csak strandolni. Kinézett a Zuram már korábban egy picit messzebbi strandot, ami gyalog is elérhető, csak nagyjából mire odaérnénk, fordulhatnánk vissza, de kocsival csupán fél óra. Itt jegyezném meg, hogy elvárásainkkal ellentétben a közlekedés átlátható, nyugodt, és lassú, pedig mi igazából valami ilyesmihez vagyunk szokva, de ennek ellenére meglepő volt. Valami déliesebbre számítottunk, mármint olyan olaszosra, egyik kéz a kormányon, másik a dudán, minden autó össze-vissza, de nem. Az autósok teljes türelemmel, sebességhatárokat közel betartva, azért közel, mert inkább lassabban közlekedtek a városban. A Zuram kis idő után ki is akadt, hogy: mé’ nem mennek má? Azután már cikázott a sávok között, mert idegesítette, hogy ha egyszer 50-el lehet menni, akkor: mé’ nem mennek má? Többszöri kérdésemre, miszerint siet-e valahová, csak annyi választ kaptam, hogy: nem, de akkor is. A telefon navija és folyton csipogott, hogy túl gyorsan megy, és ez alkalmat adott a lányoknak nagyjából 4 percenként szólni az apjuknak, hogy túl gyorsan megy. 50 helyett mondjuk 57. Egy fél órás utat is lehet mókássá tenni, vagy idegesítővé, ez csak mentalitás és hozzáállás kérdése.

A strandot könnyedén megtaláltuk, mivel nem én vezettem. Parkoló is volt bőven. A parkolótól egy utcát kellett lefelé sétálni a partra, ahol helyet kerestünk magunknak. Nem volt nehéz, mivel ameddig a szem ellát homokos strand volt, és alig volt ember. Szinte már már privát jellegű. Biztos, ami biztos nem telepedtünk le azonnal, hanem sétáltunk még egy keveset, hogy minél messzebb legyünk a kocsitól, vagy nem tudom miért, de találtunk egy szimpatikus részt, az összes az volt egyébként, béreltünk két napágyat, meg egy napernyőt, ezt mindig muszáj, mert nem élnénk vissza a bőrgyógyász jóindulatával, és bizalmával. Egyébként teljesen kifizethető áron lehetett bérelni, mivel ki voltak írva az árak, így megtudtuk, hogy egyébként előre foglalható napágy- és ernyő, mint egy dupla áron, tehát ebből következtettünk, hogy főszezonban ez a gyönyörű és üres strand nem teljesen üres, mert voltak emberek, de tömegnek sem nevezhető, szóval csúcsidőben a strand közel sem üres, sőt nagyon sok ember elfér, és meg is beszéltük, hogy kerülnénk a főszezont, amennyiben ez lehetséges. Pláne, hogy október ellenére 34 fok meleg van, és 24 fokos a víz.

Természetesen ahogy a lányok meglátták a vizet, már mentek is be, előrelátó módon úgy öltöztek, hogy ez ne okozzon gondot. Letelepedtünk, és várt ránk egy egész napos semmit tevés. A strand is és a víz is tiszta volt. A lányok kiszúrták, hogy van egy Meki a közelben, mi rávilágítottunk, hogy ügyes próbálkozás volt, de hoztunk magunkkal ennivalót, az bőven jó lesz ebédre. Egyvalamit nem hoztunk, játékot, nem azért mert nem láttuk előre, hogy 10 perc után elkezdik mondani, hogy kéne egy homokozóvödör, hanem azért, mert mégse raktuk be a bőröndbe a ruháink közé két homokozólapátot, meg egy vödröt. Büszke vagyunk magunkra, mert egész sokáig bírtuk a nyomást, majd ebédidő körül elindultunk homokozójátékot venni, de mivel nem találtunk, így nem vettünk, viszont mégis kaptak egy-egy gyerekmenüt a Mekiből ebédre.

A víz valami fantasztikus volt, én, aki mindig csak kifogásokat keresek, hogy miért nem megyek be a vízbe, most kifogásokat kerestem, hogy miért nem jövök ki. Pancsoltunk a lányokkal, úsztunk, ismét megállapítottuk, hogy kisebbik béka, talán ő élvezi a legjobban a vizet. Természetesen nem maradhatott el a víziszörny játék sem, melyben a Zuram a főszereplő, és szerintem nem kell nagyon magyaráznom, hogy miről szól a játék. Ő kergeti a lányokat, azok meg visítva menekülnek, amelyiket elkapja azt vagy elhajítja, vagy megcsikizi. Ez utóbbit rajtam is szokta gyakorolni, és hiába tiltakozom és mondom, hogy ez kínzás, szerinte nem, mert nevetek. Igen, de nem úgy, és tényleg kínzás.

Lestük a hajókat, hátha látjuk megérkezni a VOR versenyzőket, de persze nem láttuk. Én láttam egy hajót, ami szerintem az volt, és fel is ébresztettem az épp alvó Zuramat, hogy nézze meg, mert ha az, akkor arról nem maradhat le, ha meg nem, akkor menjünk a vízbe. Végül megegyeztünk, hogy az, nem az volt, de senkinek sem fáj, ha mi úgy teszünk, mintha az lett volna és örülnénk neki, hogy láttuk. Napokig meséltük, hogy láttuk megérkezni az egyik hajót, persze csak egymásnak meséltük. Egyébként olyan messze voltak a hajók, hogy akár az is lehetett volna, csak ennek ellent látszik mondani, hogy más színű volt a vitorlája, mint a versenyhajóknak, valamint távolodott a kikötőtől, de a többi stimmelt.

Vidáman, játszva eltelt a nap, el is indultunk vissza a szállásra, mert még be szerettünk volna sétálni a városba vacsorázni, és előtte nem ártott volna lezuhanyozni meg ilyenek. A Zuram természetesen már kinézett egy helyet előre, ahol vacsorázni szeretett volna, és mire hazaértünk, elkészültünk, majd visszagyalogoltunk a városba, nekem már mindegy volt hogy hol eszünk, meg mit, csak valaki adjon enni, meg inni. A hely, amit kinézett a D’Tablas névre hallgat és természetesen egy tapas bár. Itt Wolfsburgban is volt egy tapas bár, már nincs, de amíg volt, voltunk kétszer is, és nagyon szerettük, azt hittük valami hasonlóra számíthatunk. Hát nem. A helynek inkább volt kocsma, mint étterem jellege. Volt hely, viszont tök kényelmetlen padok, meg magas asztalok, meg semmi sem tetszett, és ezt szóvá is tettem. A Zuram rendkívül kompromisszumképes minden tekintetben, és félig sértődötten közölte, hogy jó, akkor menjünk, keressünk egy másik helyet. Erre én voltam rendkívül kompromisszumképes és közöltem teljesen sértődött hangon, hogy ha már itt vagyunk eszünk, mert nem gondolja komolyan, hogy amikor ilyen éhes mindenki, akkor majd én nekiállok egy másik helyet keresni. Szerencsére jött a pincér és felvette az italrendelést, kaptunk inni, de enni nem. Mókás volt, mert fogalmunk sem volt, hogy működik a rendszer, és ehhez mérten voltam felháborodott is, hogy miért nem kapunk már enni. Elég sok idő eltelt, már nagyon, nagyon csalódott és éhes voltam, de csak azért is meg akartam várni, hogy mi lesz ennek a vége,  mire megjelent egy csávó, egy hatalmas tálcával rajta, apró fa táblák, és azon a kaja. Minket is megkínált. És vettünk is, és akkor rájöttünk, hogy a rendszer úgy működik, hogy veszünk a tálcáról, és a végén majd a fa táblácskákat összeszámolják, és az alapján fogunk fizetni. Miért nem mondta ezt el a pincér? A lényeg, hogy rájöttünk, és nagyon, de nagyon finomakat ettünk, hipp-hopp gyűltek a táblácskák, lassan jengázhattunk volna. Nagyobbik egyszer csak elbambult, de kiderült, hogy nem, csak olvas. A falon ugyanis spanyolul ki volt írva, hogy mi, hogy működik, és ő most jött rá, hogy érti. Majd közölte fensőbbségesen, hogy nem érti miért problémáztam, mikor minden ki van írva. Köszi. Mire végeztünk a vacsorával, meg is szerettük a helyet, ráadásul német szemmel nézve elég barátságos volt a számla.

Mivel mindenki fáradt volt, így hazafelé indultunk, de nem egyenesen, hanem még sétáltunk egy kicsit. A vendéglők, teraszok tele voltak emberekkel, az idő még mindig nagyon jó volt, a hangulat is, egyszerűen jólesett csak úgy lenni, sétálni.

Másnap azonban városnézősre vettük a dolgot, mivel délután nyílt a VOR falu, így nem is volt kérdés, hogy a napot a belvárosban töltjük, és megnézzük, amit csak akarunk. Nem amit szeretnék, mert akkor abban lett volna múzeum is, de előre csak annyit beszéltünk meg, hogy amihez kedvünk van, és nem erőltetünk olyasmit, amihez a többségnek nincs hangulata. Kezdtük azzal, hogy piac volt a ház előtt, és azt mindenképp meg akartuk nézni. Egész nagy piac volt, és mindent lehetett kapni, még olyan plüssnyúlkulcstartóizét is, ami kisebbik barátnőjének van, és ő is szeretett volna. Micsoda szerencse! Ami engem elvarázsolt, az a gyümölcs-, zöldség kínálat. Hú, ha egy ilyen volna itt a közelben, ha azokhoz a gyümölcsökhöz itt hozzájuthatnánk, de nem, így ott helyben vettünk néhány dolgot, de persze inkább gyümölcsöt, pedig annyi ötletem lett volna, hogy miket főzzek a zöldségekből, na mindegy, erre most nincs idő, csak arra, hogy körbesétáljunk és tátsuk a szánkat. A piacon, vagy a bevásárlócsarnokban, az üzletekbe, az utcán az emberek mind nagyon kedvesek voltak. Ha az eladó nem beszélt angolul, akkor is segített, kézzel-lábbal, bárhogy, de volt olyan is, hogy a sorból kilépett egy hölgy előrejött, és mondta, hogy ő beszél angolul, nagyon szívesen segít, és így is tett. Sokan megkérdezték, hogy honnan jöttünk, tetszik-e a város, hogy érezzük magunkat, apró kedvességek, amik miatt jól érzi magát az ember.

Ezután nyakunkba vettük a várost, és a bazársoron kívül, még találtunk egy piacot, ami épp azon a héten volt nyitva, na itt is volt minden, táska, cipő, ruházat, óra, de a legfontosabb, hogy volt unikornisos telefontok, meg hozzávaló nemtommi, de képzeljem el, csak harmadába kerül, mint otthon, és ugye megéri erre költeni a zsebpénzt. Meg. Nekem meg aztán pláne. Azért eljutottunk a partra is, ahol látszott, hogy már mindenki VOR lázban ég, nem, de nem is mentünk a VOR falu felé. Csavarogtunk a városban, nézelődtünk, nagyon tetszettek az épületek, a város hangulata. Fagyiztunk, és pont szembejött az a múzeum, ahová én szerettem volna bemenni, de mire összetalálkoztunk elment a kedvem, inkább voltam a levegőn és sétáltam. Családom többi tagja is egyet értett velem. Inkább elindultunk a Szent Borbála várkastélyba. Igen ám, de természetesen ilyenkor az egyik gyereknek biztosan szüksége van mosdóra. Na, az nincs, de nincs mit tenni, muszáj keresni valamit. Semmi gond, pont ott volt előttünk a könyvtár, ahol természetesen beengedték a gyereket a személyzeti mosdóba.   A vár magasan van, ami azt jelenti, hogy fel kell mászni valahogy, de mi azok a kényelmesebb fajták vagyunk, így a hegy gyomrába vájt liftet választottuk, még akkor is, ha fizetős. Fizetős és gyors. A várból elképesztő látvány tárult elénk, és ki-ki vérmérséklete szerint nézelődött, én és kisebbik gyorsabban, a Zuram és nagyobbik inkább olyan elemző szemmel, lassabban. Az egész várost be lehet látni, és a váron belül nyílt kiállításokkal is szerencsénk volt, mert meg tudtuk nézni őket, habár volt olyan, amire csak 5 perc jutott, szieszta idejére ugyanis bezárták. Nagyobbik olyan természetességgel fordította, hogy mit mondott a bácsi, mármint, hogy 5 percünk van, mintha nem tiltakozott volna még két napja, hogy ő nem úgy beszél spanyolul, és még nem tanult ilyeneket, még jó, hogy mégis. A lényeg, hogy az egyik címeren volt unikornis, ami fontos. Kisebbik örült is neki rendesen, hogy ez az ő unikornis mániája nem új keletű.

A lányok egyáltalán nem unták a nézelődést, tényleg fantasztikus volt a látvány, de azért, hogy jó hangulat legyen, időnként mondtam, hogy ott egy macska, de persze nem volt, de ők azért keresték, majd persze csak annyit mondtak, hogy: jajj anya! Ezt én is le tudom fordítani, azt jelenti: ne fárassz már a hülyeségeiddel. De én elég kitartó vagyok. Természetesen fentről is megnéztük a VOR falut, figyeltük a hajókat, és volt amelyik már megérkezett, de ezt én tudtam, mert láttam a strandon, meg a Zuram is látta, mert felébresztettem, de volt amelyik még úton volt, még volt pár óra a nyitásig, azért a két vitorlázó már egyre jobban izgult. Nagyobbik nagyjából itt jött rá, hogy nem jó ruhában jött, mert a VOR-os pólóját kellett volna felvennie, de sebaj, lesz még nap, lesz még esemény, nem marad le a pólója semmiről. Kicsit elfáradtunk, így a várban lévő büfénél leültünk egy sörre, üdítőre, és akkor megint mondtam, hogy: macska, mire jött a fejcsóválás, meg jajj anya, közben tényleg ott volt egy macska. Nem is kicsi, és le is telepedett mellénk. Nem kunyerált, nem nyávogott csak egész egyszerűen leült az lábunkhoz. A lányok persze nem hitték el, és hiába mondtam, hogy én végig láttam a macskát, ők nem hittek nekem. A macska elment, de jött egy másik, egy rettenetes sovány kölyökmacska. Itt a lányok már végképp nem hitték el, hogy én ezt is láttam ám, pedig tényleg nem.

Mivel rendkívül meleg volt, és sütött a nap, így a büfénél elég jó volt üldögélni az árnyékban. Megbeszéltük, hogy lefelé is lifttel megyünk, egyrészt kifizettük a visszafelé utat is, másrészt reggel óta, már lejártuk a lábunkat, és még ki kellett tartani, hisz tudtuk, hogy a VOR megnyitó nem két perc lesz.